T.C. Mİllî Eğİtİm BakanlIğI
BURSA / OSMANGAZİ - Şehit Sinan Acar Ortaokulu

Dilimizin Zenginlikleri Projesi kapsamında EN İYİ CÜMLE/AFİŞ YARIŞMASI

“GÖNÜL ÇALAB’IN TAHTI: AÇIKLAMALI YUNUS EMRE SÖZLÜĞÜ” ORTAOKULLAR ARASI EN İYİ CÜMLE/AFİŞ YARIŞMASI

“GÖNÜL ÇALAB’IN TAHTI: AÇIKLAMALI YUNUS EMRE SÖZLÜĞÜ” ORTAOKULLAR ARASI EN İYİ CÜMLE/AFİŞ YARIŞMASI

AMAÇ: “Bir dildeki sözlerin bütünü; söz hazinesi, söz dağarcığı, sözcük hazinesi, kelime hazinesi, kelime kadrosu, vokabüler” olarak tanımlanan söz varlığı, bireyler arası iletişim için çok önemlidir. Söz varlığı, aynı zamanda bireyin öğrenme yaşantısı boyunca depoladığı birikimi ifade etmektedir. Söz varlığının önemi sadece bununla sınırlı kalmayıp bireyin anlama ve anlatma becerisini de etkilemektedir.

                Sözcük ve kavram zenginliği aynı zamanda düşünce zenginliğine işaret eder. İnsanın sözcük ve kavram yönünden zengin bir birikime sahip olması, düşüncede de zengin olmasını sağlar. Öğrencilerimiz için söz varlığını en verimli şekilde artırmayı ve kullanmayı sağlayacak ortam ise okullardır.

                Dilimizin Zenginlikleri Projesi; okullarda yapılacak söz varlığını zenginleştirme çalışmaları ile öğrencilerin dilimizin zenginliklerini tanımasını, kültür taşıyıcısı olan sözcüklerimizle buluşmasını, buna bağlı olarak da dili iyi kullanmasını ve düşünce dünyasını geliştirmesini amaçlamaktadır.

KONU: “Gönül Çalab’ın Tahtı: Açıklamalı Yunus Emre Sözlüğü’nden seçilecek en az üç kelimenin yer alacağı anlamlı bir cümle ve afiş oluşturmak.

YARIŞMANIN KAPSAMI: Ortaokul tüm kademeler (5,6,7 ve 8. Sınıflar )

ŞARTNAME

1) Her öğrenci yarışmaya yalnızca (en az üç kelimenin olduğu ) bir cümle veya afiş ile katılabilir.

2) Afişler 50X70 ebadındaki mukavva kâğıdına yazılmalıdır.

3) Afişteki sözcükler veya cümleleri oluşturan sözcükler  “Gönül Çalab’ın Tahtı: Açıklamalı Yunus Emre Sözlüğü’nden seçilecektir.

4) Afişte veya cümlede yer alan sözcükler özgün bir şekilde hazırlanmalıdır.  Herhangi bir yerden alınmış veya alıntı yapılmış cümleler elenecektir.

5) Her sınıf için sınıfın en iyi cümlesi/afişi seçilir

6) Sınıfların en iyi cümleleri/afişleri arasından okulun en iyi cümlesi/afişi seçilir.

7) Okulun seçilen en iyi cümlesi/afişi ilçe milli eğitim müdürlüğüne gönderilir.

8) İlçe birincileri İle gönderilecektir. Ödüller il milli eğitim müdürlüğü tarafından ödüllendirilecektir.

9) Cümle/ Afişlerin arka tarafına öğrencinin adı-soyadı, sınıfı, okulu ve ilçesi yazılacaktır.

 

DEĞERLENDİRME KRİTERLERİ VE PUANLAMA

Temaya uygunluk 20 puan

Tasarımın özgünlüğü 20 puan

Yazım ve imla kurlarına uygunluk 20 puan

Yarışma kurallarına uygunluk 20 puan

Teknik kullanımı ve sanatsal değer 20 puan

Toplam 100 puan

Diğer Hususlar

 1. Yarışmaya katılan eserler İl Millî Eğitim Müdürlüğünce oluşturulan “Eser İnceleme ve Değerlendirme Komisyonu” tarafından değerlendirilecektir.

2. Eser inceleme komisyonu tarafından değerlendirme sonucunda il birincisi eser belirlenecektir.

3. Dereceye giren öğrencinin ödülü İl Millî Eğitim Müdürlüğü / İlçe Millî Eğitim Müdürlüğü tarafından verilecektir.

YARIŞMA TAKVİMİ

Tanıtım ve Duyuruların Yapılması    

Tanıtım ve Duyuruların Yapılması    

 

01.12.2023

Eserlerin okul komisyonuna son teslim tarihi

11.12.2023

Okul tarafından birinci olan eserin belirlenmesi

12.12.2023

 

 

 

 

Paylaş Facebook  Paylaş twitter  Paylaş google  Paylaş linkedin
Yayın: 11.12.2023 - Güncelleme: 11.12.2023 17:46 - Görüntülenme: 92
  Beğen | 6  kişi beğendi